måndag 1 oktober 2012

Måndag..

Dagen och veckan började inte så bra. I morse fick jag nämligen punktering på bilen på väg till jobbet. Jag märkte det på motorvägen och svängde av och in på en bensinstation (Shell i Viared). Jag har alltid haft både fälgkors och domkraft i mina bilar, så jag blev väldigt förvånad när det bara fanns ett reservhjul. Inte fy skam med ett reservdäck, men jag kan ju inte gärna ta bort hjulet med naglarna så jag gick in till macken och frågade om de hade någon Gör-det-själv-hall. Det fanns ingen sådan, men väl en väldig trevlig ägare av macken som bytte mitt däck ute i spöregnet. Inte nog med det, jag fick dessutom en stor Cappuccino av hans fru som stod i kassan. 

Alltså, hur snäll kan man vara? De ville inte ha något betalt, utan önskade mig bara en bättre fortsättning på dagen. Det gjorde helt klart att mitt dåliga morgon/måndagshumör var som bortblåst!

Nu ska jag bättra på humöret ytterligare genom att titta på Lilyhammer och svenska Project Runway. Måndagar kanske är på väg att bli de bästa dagarna?

8 kommentarer:

Mrs E sa...

Härligt med trevliga, givmilda människor!

Tant Grön sa...

Vilken härligt fin historia så här i höstrusket!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Otroligt hyggligt!!

Susanne sa...

Nej nej nej. Gör man äppelkaka behöver man ALDRIG skämmas. :-)

Beas sa...

Men gud vad bra. Vi måste bli bättre på att ta hand om varandra.

Jo sa...

Mrs E: Ja, verkligen! Jag blev så himla glad!

Tant rön: Den piggade verkligen upp i det grå vädret!

Linda: Visst var det? Dagens ros, allra minst!

Susanne: Puh! *pustar ut!*

Beas: Det var ju egentligen inte SÅ stor sak för honom, men för min del var det helt underbart. Jag hade varit tvungen att ringa bärgare och försöka ta mig till jobbet på något annat sätt. och det hade blivit dyyyrt med bärgare! Så om du åker förbi Borås, köp din bilkaffe på Shell Viared! :D

Fröken Fräken sa...

Men gud vad snälla människor det ändå finns! Hoppas att nästa gång jag får punka på cykeln, om det nu nödvändigtvis måste ske..., så är det utanför en sådan mack!

Jo sa...

Frk Fräken: Visst är det härligt att veta att det faktiskt finns människor inom serviceyrket som inte bara gör det lilla extra, utan även det stora? Eller att det finns så snälla människor överlag! :)