söndag 28 oktober 2012

Varning för dessa jultidningar!

Nu börjar tidningshyllorna fyllas med allehanda jultidningar. Både sådana som innehåller pyssel att göra själv och sådana som ska inspirera för inredning mm. Jag brukar tycka att det är kul att läsa sådana och på så sätt försöka gilla hösten och ha något att se fram emot.
Jag prenumererar på både Kreativ Stickning och Burda Style och blev såklart glad när båda tidningarna hade julnummer denna månad. Tyvärr visade det sig att det är exakt samma tidning, bara olika omslag. Störande tycker jag! Lite lurendrejeri. Så, om ni funderar på att köpa en pysseltidning och fastnar för dessa, köp bara EN av dem! Morr!

Update: Det har visat sig att det är FEM tidningar som har samma innehåll! Allt om Handarbete, Sömnadsmagasinet och  Stickmagasinet.  Skandal! Jag anar att det är rätt många som prenumererar på dessa tidningar och de är ju i vanliga fall rena sömnads- eller sticktidningar (med undantag för AoH) och jag kan ju tycka att de lurar alla sina prenumeranter. Fy!

Update II: AoH finns ju inte längre. Därmed finns det nog ingen tidning som kan ersättas med detta julnummer. Jag gillar tidningen, men i ETT ex. Jag är ju dock en mångpysslare så att det inte är en "ren" tidning stör ju egentligen inte mig, men jag förstår att andra som t ex bara syr blir irriterade.

3 kommentarer:

Evasleva sa...

Fy vad dåligt! Verkligen inte okey! Är det verkligen okey att göra så? Känns inte seriöst.

Fröken Fräken sa...

Nä fy sjutton alltså! Jag som blir nog irriterad när jag ser samma hemmareportage i alla inredningstidningar, men detta var ju många gånger värre. De vill väl tjäna pengar med minsta möjliga ansträngning..

makiato sa...

Det var verkligen dålig stil! Usch och fy säger jag med!