lördag 1 december 2012

Dammigt värre!

Jag har hört andra prata om renoveringsdammet och om hur jobbigt det är med främmande folk i huset, men jag har nog mest tyckt att det verkar skönt att någon annan gör jobbet. Men NU fattar jag. Det är så rörigt överallt och dammet verkar inte försvinna, trots att det var veckor sen de bilade sist. Allt känns halvdant och att julpynta känns både övermäktigt och nästan onödigt. Det är ju ändå så rörigt?

Duschrummet är nästan färdigt, det saknas en hylla och en specialbyggd spegel. Plus golvvärme som inte får kopplas in förrän om ett par veckor. Samtidigt som rörisen gör det, ska han även koppla in en ny hydropress (har inte en aning om vad den gör, jag ser bara att den är stor och står mitt på källargolvet).

Dessutom ska elkillen koppla in ett par uttag som nu saknar ström ( =skarvsladdar överallt) och vi vet inte när vare sig elkillen eller rörisen gör sina saker så vi kan inte plocka bort täckpapp mm. Gaaah!

Jag tror att jag tar min nya systemkamera och går ut och leker med den istället, det känns vettigare.
Jag köpte nämligen en ny kamera innan vi åkte till Rom, en Canon Eos 650 och jag är så himla nöjd! Som sagt, jag går ut och leker istället för att dammsuga!

1 kommentar:

Mrs E sa...

Jag förstår dig till fullo! Men vet du, vi kommer båda att få fina, "färdiga" hus (nån gång) och julpynta är lika bra att göra ändå, trots täckpapp och damm. Så tänker jag iaf :-)