söndag 9 december 2012

Hus i vinterskrud

Vi har ju fått en del snö här nere i södern. Inte så värst mycket, så jag klagar inte. (Men å andra sidan är det inte heller jag som skottar hemma...) Det enda jag kan ha synpunkter på är att snön ur jobbsynpunkt kom en vecka för tidigt. Som ni vet, jobbar jag med trafik och brukar ha hektiska veckor innan jul (och sommarsemestern) och i år är det värre än värst med alla stora projekt som hade deadline idag, den nionde. Västtrafik lägger tydligen om alla tidtabeller och alla byggprojekt ska koordineras med detta. Dessutom förbereder vi för trängselskatten som träder ikraft 1 januari. Stress, stress, bråttom, bråttom. Så snön kom inte så lägligt ur jobbsynvinkel.
Men väl hemma njuter jag av att se hur fint huset är bland all snö. Förra året var ju huset lätt grönt på grund av den smutsiga och trasiga fasaden, men i år är det finfint!
J har dessutom piffat med utegran i trädgården och ljusslingor på balkongen så huset är även mysigt när det är mörkt ute!

4 kommentarer:

lisakristin sa...

Så fint det ser ut!

Carin sa...

Underbart vackert hus speciellt nu med snötäcke!

Hoppas du kryat på dig nu!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jättefint hus!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Vilket vackert hus! Underbart.