fredag 21 december 2012

Såja!

Nu har det äntligen jobbats färdigt för i år. Och inte bara för i år, utan 16 härliga lediga dagar ligger framför oss! Vi inledde hela härligheten på Liseberg tillsammans med resten av Göteborg som verkade förfölja oss. Först var alla i Nordstan, sen hakade de på till Liseberg. Kallt var det och jag var snarare klädd för att julshoppa i Nordstan så jag höll på att frysa ihjäl. Nåja, kanske lite överdrivet, men tillräckligt kallt för att jag skulle springa och köpa mig en mössa i alla fall!
Imorgon fortsätter jag firandet med att åka till Skroten. Jag anar att det inte är riktigt lika trångt där som i övrig julhandel. Jullovet ska nämligen ägnas åt pyssel! Hurra för julledighet!

7 kommentarer:

Copterman sa...

Hej

Jafg har varit på Liseberg under juletid, där var väldigt fint. Men eftersom jag bor i Malmö och vi har nära till Köpenhamn så har jag även varit på Tivoli under december månad. Har ni inte det så åk dit för där kan också vara fint under julen, även om Liseberg är strået finare...hehe

Mrs E sa...

Njut, pyssla och se till att vila dig! Vi ses och hörs. Kram

Fröken Fräken sa...

Oj, för en sekund hann jag tänka att nu har ni verkligen pyntat upp er trädgård, vilken proffslig inklädning av trädet i ljusslingor..innan jag insåg att det var på Liseberg!

Och vaddå, menar du att det finns folk som inte ägnar jullovet åt pyssel..?!?!

GOD JUL!

Miss Upsey Daisy sa...

Pyssla på och ha det fint! kram

Sincerely Johanna sa...

Vad härligt med långledigt. God jul till dig. Kramar

Jo sa...

Copterman: Jag är faktiskt i Kph nu över nyår, men jag tror inte att Tivoli är öppet. Jag var där för ett par år sedan dock, och det var jättemysigt!

Miss E: SOM jag vilar! :) Det är underbart att få vara ledig och jag försöker att dra ut på det hela så gott det går! Kram

Frk Fräken: J har förvisso gått bananas med utebelysningen men inte riktigt SÅ illa ännu! :) Jag har faktiskt hört om sådana som inte pysslar, lite otäckt, men de finns visst!?

Jo sa...

Miss UD: Jag pysslar på och har det finfint! Kram

Johanna: god jul till dig med så här i efterskott!