söndag 6 januari 2013

Planering

Imorgon är det (hemska tanke!) dags för jobb igen. Ledigheten har bara susat förbi och jag kan tyvärr inte påstå att jag är jättesugen på att gå upp före klockan 6 igen.

Jag ignorerar därför detta och shoppar loss i fröbutiker på nätet, det är ju snart dags att börja trädgårdssäsongen! Våra dahlior blev tyvärr kvar i jorden i höstas så jag får fröså allt i år, men det brukar ju funka. Det finns säkert några nya fina varianter jag kan testa i år. En sort jag kommer att fortsätta med är dock Bishop's Children, den har så himla fint bladverk!
 

3 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag vill inte heller börja jobba imorgon!

Ulrika på Timjan och pioner sa...

Ja den är verkligen jättefin! Jag pallar inte riktigt med dahlior i min egen trädgård men njuter gärna av dem hos andra!

Jo sa...

Johanna: Nä, usch!

Ulrika: Jag är lätt dahliagalen, älskar hur svulstiga de är i stor grupp! Men om jag hade en planerad trädgård som du hade jag kanske fått svårt att få in dem på ett bra sätt!) Nu är ju vår trädgård bara.. vild! :)