torsdag 28 februari 2013

Allra första inköpet

När vi (läs: jag) har funderat på inredning i huset har ju tanken på eventuella barn funnits i bakhuvudet och jag har alltid tänkt att om vi lyckas få barn, då vill jag ha en Junosäng. Den kostar ju en del, men jag tycker att de är så himla fina att det vore värt det. Jag droppade idén för J och eftersom han också gillar retromöbler var det det inte svårt att få med honom på banan. Sen var det ju det där med priset... Vi har ju sett vad de går för på Blocket/Tradera och tänkt att det kanske vore idé att köpa en på den danska motsvarigheten till Blocket för där är de lite billigare. 

Men, i söndags såg jag en annons om en Juno  för 3000 kr, dvs ungefär halva priset, och den fanns dessutom på Hönö, dvs helt överkomligt avstånd för oss! Vi hade tur och den blev vår i måndags och nu står den i biblioteket och väntar på att få flytta upp till sovrummet. Sliten och patinerad, men finfin om ni frågar mig!

12 kommentarer:

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vilket klipp, de är så fina!

emdu sa...

jättefin!

Copterman sa...

Hej

Den där barnsängen är ju fin. Hoppas ni lyckas få fram en liten knodd nu också...hihi

lisakristin sa...

De där sängarna är jättefina!

Martha sa...

Å, grattis till inköpet! Vilken fin säng!

Evasleva sa...

Verkligen fin säng. Ett kap!

Mrs E sa...

Härligt! Jättefin säng :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Åh vilken fin säng till er lilla bebbe!

Martina sa...

Jajamen. Som klippt och skuren till er lilla (retro)knodd ;).

Kraaaam

Carin sa...

Nä oj! Va härligt, underbart för er!! Älskar den sängen blir inte alls avis ;).

Fru Mju sa...

åååh! vilka nyheter!! GRATTIS!! och vilket FYND! grattis till det också ;)

Jo sa...

Alla: Visst var det ett klipp? :)

Fru Mju: Tack för gratulationerna!