måndag 18 februari 2013

Dålig kombo

Magsjuka + sparkande bebis i magen. 
Man vill helst inte att någon ens tar på en när man är magsjuk. Inte jag i alla fall, jag vill mest krypa ihop till en liten boll tills det går över. Inte ha någon som sparkar inifrån!

Men det är klart: Jag vet ju att liten mår bra, trots sjukdom och det är väl en bra grej. 
Sen ville jag ju såklart inte smitta J heller eftersom nyligen opererad för blindtarm + magsjuka verkar vara ytterligare en dålig kombo. 

Oavsett: Inte mycket pysslat eller gjort under veckan eller helgen som gick. Nu är det nya (förhoppningsvis) friska tag som gäller. Åhej!

11 kommentarer:

yllet sa...

Nej usch stackare!! Skönt att du är på benen igen? Och även J på g?

lisakristin sa...

Usch, hoppas det är bra igen!

Mrs E sa...

Fy, stackare. Skönt att bebisen mår bra, krya på dig! Kram

Copterman sa...

Hejsan


ja jo håller kanske med....ingen bra kombination det där ju...haha.

Miss Upsey Daisy sa...

Usch. Det är verkligen inte kul att mår dåligt och kräkas. :(

Pysselpralinen sa...

Nej men hallå!!! :) Här har jag gått i bebisdimma och totalt missat att du har en liten bulle i ugnen!! :) Grattis! Så spännande!

Men foglossning och magsjuka är ju ingen höjdarkombo, och ärligt talat tyckte jag inte alltid att det enbart var mysigt att bli sparkad "inifrån"...;) Ibland gör det liksom ont och man vill bara att den ska coola ner sig lite.

Jag önskar att jag tränat åtminstone nååågonting under graviditeten men jag gjorde inte ett skit. Och nu när lilltjejen kommit ut så är det mycket kånkande. Men som tur är så väger de inte så mycket i början. ;) Och som sagt, bärsjalen är faktiskt toppen. Köp en innan bebisen kommer! Det önskar jag att jag gjort, för jag var inte helt fokuserad när hon väl var här så det tog mig väl typ två veckor att bara skicka iväg en beställning på en sjal. :)
När ska din lillbebbe komma?
Gud va kul!! :)

Pysselpralinen sa...

Och NU hittade jag ditt fantastiskt fina inlägg om er bebislängtan och kamp! Och jag vill bara gråta för att det är så orättvist att det ska behöva vara så kämpigt! Och för att vården ibland är så fruktansvärt dålig!
Men samtidigt så blir jag så väldigt glad för att ni nu är på väg mot ett nytt spännande liv, som bland annat kommer resultera i (kanske) bärsjalen blir din bästa vän!:)

Tack fina du för att du så modigt delar med dig av era upplevelser. :)

Jo sa...

Yllet: Jo, nu är även J på G. Han slapp magsjukan som tur är!

lisakristin: Tack, nu är det bra igen men jag drar öronen åt mig när kollegorna har/kommer tillbaka från magsjuka....

Mrs E: Jo, det är ju det viktigaste: Att bebisen mår som den ska. :)

Copterman: Bättre kombosar finns nog :)

Miss UD: Nej, det var länge sedan sist, men immunförsvaret är inte riktigt vad det borde!

Pysselpralinen: Tack! Det är ju ett tag kvar, ETA är på Nationaldagen men den gör väl som den vill...
:) Bärsjal verkar som sagt smidigt så jag får återkomma till dig sedan angående märke osv!
Tack även för de fina orden om vår kamp, de värmer jättemycket! kram

Evasleva sa...

Åh stackare! Hoppas det inte var en allt för jobbig omgång.
Jag var också magsjuk när jag var gravid :( USch och fy!

Liten tös sa...

Urk för magsjuka. Det låter inte alls skoj, hoppas du slipper fler sjukdomar under resten av tiden. Själv har jag klarat mig rätt bra hittills, trots förskolestart på Alfons, men så klart lite förkylningsbaciller har han dragit hem.
Den här krabaten sparkar och har sig för fullt, visst mysigt att känna den, men samtidigt är det inte så behagligt, så jag kan bara tänka mig hur det är när man är magsjuk... Alfons å sin sida sparkade inte så mycket, han knölade mest bara runt, det var mysigare! Men samtidigt saknar jag sparkarna när de inte är där!
Som sagt, hoppas du mår bra nu!

Pyspunka sa...

Magsjuka och gravid. Har alltid undrat hur det går ihop. Hoppas du mår bättre nu!