söndag 10 februari 2013

En annan slags terapi

Tusen, tusen tack för alla fina kommentarer till inlägget om vår kamp och vår kommande lilla bebis! De värmer så mycket mer än ni kan tänka er!

Denna helg (och vecka) har det varit himla lugnt här hemma. J fick blindtarmsinflammation, blev akutopererad och fick sedan någon slags infektion så han blev kvar på sjukhuset med hög feber under nästan en hel vecka. Jag är ju numera, på grund av foglossningar och trötthet, van att få hjälp med det mesta i hushållsarbetesväg av honom och det har varit en liten pärs att fylla på pellets till pannan och allt annat sådant som bara "sköter sig självt" när min J har hand om det. 
Nu är han dock hemma och vi har haft en väldigt lugn helg. Bland annat planerar vi och funderar på hur och vad vi vill göra i trädgården i år. Vi har ju dessutom ett växthus att fylla och det ger ju en helt ny dimension i odlandet. Jag har inte fått ner några frön ännu, men idag inventerade jag frö-förrådet och det var... Hrm, rätt stort, om jag ska vara ärlig. Förutsatt att fröerna inte har blivit för gamla, så har vi så pass att vi kan fylla ett antal rabatter och grönsakslådor. Sen utesluter det ju såklart inte en tur eller två till handelsträdgårdarna i närheten...
Jag och min kollega och vän L gick ju Timjan och pioners trädgårdskurs i höstas och det ska bli kul att se om man kan göra verklighet av några av de planer och tankar man fick då.

5 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ouch, blindtarmsinflammation! Vad skönt att det gick bra! Jag har någon liten hang up på just det, så så fort jag får minsta lilla magont är jag beredd att dra till akuten. Fotnot: låt inte kommande medlem av den P:ska familjen se tyska läkarserier i alltför låg ålder!
Och så håller jag tummarna för det fortsatta elefanteriande så att säga :-) Jag kan ju inte riktigt säga att jag förstår ur det känns, möjligen från den rakt motsatta synpunkten, för det där med att vara frivilligt barnlös pratas det inte så mycket om heller.. och inte ses det på med blida ögon heller alltid. Och jag som bara tycker att alla ska få det det liv de själva mest önskar.

Jo sa...

Frk Fräken: Tack! :) Jadu, det där med barnlöshet, av alla olika skäl man kan ha, är inte lätt. Just barn eller inte barn är något som väldigt många har synpunkter på. Eftersom jag inte alltid har velat prata med alla om varför vi inte har barn, så har jag också fått "försvara" varför vi inte har några.
En del anser att man inte är en hel människa förrän man får barn och det är ju så mycket bull det kan bli.
Stå på er i den frågan! Andra kan sköta sitt!

Brudklännings-Britta sa...

Först och främst: Grattis grattis grattis till graviditeten!
Och sen: om du har mkt foglossning så kan jag verkligen rekommendera akupunktur. Och börja i tid så är det större chans att det "tar". Har själv har överjävlig foglossning och förstår precis hur jobbigt det är att behöva lyfta/bära när man har vant sig av vid det. Sen har även jag haft blindtarmsinflammation så jag fattar hur ont och hur handikappad man blir av det med... ;) Men bara ett tag som tur är.

Lycka till!
/Britta, Lisa&Henriks kompis

Jo sa...

Britta: Tack, tack, tack! :) Som tur är håller jag än så länge foglossningen i schack, men ska helt klart testa akupunktur om det blir värre. Då återkommer jag till dig med frågor om var och hur!

Jag pratade förresten om din brudklänning häromdagen och din design fick väldigt många komplimanger beundrad!

Britta sa...

Oj, va kul! Den var ju mästerligt sydd. :)

Återkom om du behöver, har världens bästa sjukgymnast att rekommendera.