söndag 24 februari 2013

En föraning om våren

Idag har solen värmt oss och det var så ljust ute att man kände sig som en Gremlin. Jag gick upp till växthuset och satte mig och bara njöt av värmen som var där inne. Jordgubbsplantorna som jag ställde in i höstas kan ha överlevt och bara åsynen av dem gjorde att man blev alldeles vårig i kroppen.
Igår fyllde jag år och min kära sambo, som vet precis vad jag suktar efter, hade köpt växthussaker i present. Automatiska fönsteröppnare, uppbindningskrokar som man kan fästa snören i (som plantor ska stödja sig på) och "hängrännesystem" till växthuset låg i mina födelsedagspaket. Våren kan komma!

4 kommentarer:

yllet sa...

Underbart!! Ja, nu kan våren iaf börja komma. Har du sått frön i år?

Miss Upsey Daisy sa...

Fina presenter du fått! Hoppas ni hade det superbra och mysigt ihop :)

Fröken Fräken sa...

Fattar du, vi hade tio plusgrader här idag!!! Det vore mer normalt med typ -25 den här tiden.. jag ber en bön om att det fortsätter såhär, men det är nog tveksamt..

Tror du det kan finnas liv i en pelargon som det bara sticker upp en liten brun stamstump i? Rötterna verkar leva iaf....

Fröken Fräken sa...

Jahaja, och så råkade jag (nä, nydatorn skickade!!) publicera kommentaren för snabbt, innan jag skrivit klart...

Grattis i efterskott, det är härligt med presenter från de som känner en så väl att de kan pricka presenter så bra!!!