tisdag 19 februari 2013

Nu förstår jag hur storbystade kvinnor känner sig...

Jag syftar då inte på hur min egen byst påverkas av att vara preggo, utan det där med att folk inte längre ser mig i ögonen. När jag möter folk så utbrister de i "Heeeeej!"och sträcker ut armarna. inte för att omfamna mig, utan för att klappa på eller framför magen.
Detta är inte så störigt, jag fascineras mest av fenomenet. Dessutom verkar hela jag ha blivit kramgo på något sätt, för jag blir kramad av både den ena och den andre som aldrig någonsin tidigare har kramat mig. Jag brukar nog inte se så lättkramad ut annars, men som preggo är jag tydligen mer kramgo än Vikingarnas favoriter.
Intressant fenomen! Jag förstår ju att folk är glada för vår skull och med tanke på att jag är 38 snart så är det säkert så att folk inser att vi har försökt ett tag och på grund av detta blir extra glada, vilket är väldigt rart.

6 kommentarer:

Mia sa...

Visst är det konstigt det där när man är gravid att alla helt plötsligt tycker att de kan ta på en hur som helst.
Och grattis till den växande magen jag hoppas du kan njuta av det trots oron att det skall hända något. Men oro hör ju också till det känns ju inte verkligt förens man har den lilla i famnen på riktigt.

Kram Mia

Mrs E sa...

Om du sedan ammar så kan det hända att ditt barn gör som Lill-grefvinnan - hon ser mig aldrig i ögonen utan har alltid blicken något längre ned. Nej, inte på magen där hon legat tidigare - på brösten. Hon stirrar på mina bröst och dreglar när jag pratar med henne. Hade hon inte varit en bebis hade jag tyckt att hon var lite pervo - nu är hon bara alltför söt :-)

Martina sa...

Ooops jag tror jag precis tittade på din mage och kramade dig. Haha.

Jag gör om sen och gör rätt.

Louise sa...

Intressant fenomen det där :) Jag har inte råkat ut så mycket för det men däremot har jag fått höra MASSOR av förlossningsberättelser! Från nära vänner kan och vill jag ju höra men när typ okända kollegor (bytte jobb i augusti) berättar INGÅENDE om hur deras små Kom till världen blir man lite förundrad över vad dessa magar lockar fram :)

Jo sa...

Mia: Tack! Och grattis till lilla T! Det är som tur är, ännu ingen som jag inte känner lite bättre som har tagit på magen så än så länge är det okej och mest ett konstigt fenomen. :)

Mrs B: Hehe. Fast lilla B är ju så söt att hon nog kan låta som värsta pervon utan att det gör det allra minsta! :D

Martina: :D Ja, men du skötte dig ju sen ;)

Louise: Jag har som tur var sluppit dessa berättelser. Kanske för att jag har sagt till rätt tydligt till de jag träffar ofta? Jag brukar iofs stoppa dem och säga att jag ignorerar förlossningen än så länge. :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh grattis, vad roligt med bebisen i magen! Vissa smällar får man ta när man är gravid!