fredag 29 mars 2013

Påskbrasa

Nu är ju jag från Norrköping och där sysslar man ju inte med påskbrasor. Eldar, det gör man på valborg. Men i år tänkte jag göra ett undantag och göra en påskbrasa eftersom vi igår hade sotaren här som kontrollerade och godkände spisen! Hurra, äntligen får vi användning av spisen!

Tack förresten för era krya på dig-hälsningar! Jag är inte helt frisk än, och har faktiskt till och med haft feber, vilket inte har hänt på en sisådär 25 år. Nu går det i alla fall framåt och jag blir bättre för var dag. Att kunna mysa framför en brasa kommer nog att hjälpa upp det hela!

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Vad härligt med öppna spisen! Glad påsk till er, krya på dig. Kram

Louise sa...

Vilken faaaantastisk kakelugn!!!! D får böj dagens "vill ha" :0)
Glad påsk och oh, vilken fin blogg Du har!!

Tesa sa...

Åh härligt att kunna elda på lite! :)
I Värmland har vi inte heller "påskefyrar" som de har här ute, utan vi kör med majbrasor.

Fröken Fräken sa...

Påskbrasor? Har jag aldrig hört talas om.. kanske för att det oftast är rätt svårt att elda utomhus här i påsk - gräsbränder är det liksom ingen risk för med enhalvmeter snö kvar...
Men har man spis inomhus är det ju en helt annat bit av kaka! Klart att man då ska mysa till det och elda järnet så fort man kan!
Skönt att höra att du börjar bli piggare, för när man är ledig är det ju extra trist att vara krasslig.