måndag 22 april 2013

Äntligen!

I helgen var det strålande väder här i Borås. Inte nog med det, det fina vädret sammanföll med den första helgen/gången på säg... sju månader som jag inte har varit dödens trött. Jag var faktiskt nöjd med att "bara" sova till tio och behövde inte sova mitt på dagen som jag har gjort det sista halvåret!

Sen att det även sammanföll med en förvärrad foglossning, är en helt annan sak. Man får vara glad för det lilla! Vi löste det dock ganska bra genom att jag satt på trappen, läste högt ut trädgårdsböcker och instruerade J som jobbade på finfint i rabatterna. Grannarna fnissade nog gott om de såg det...

Vi var även iväg till en plantskola i närheten (Cramers) och köpte sättlök och de hade fått ut alla perenner och buskar. Gissa om det kliade i fingrarna!? Vi sansade oss dock och köpte bara sättlök. Sen åkte vi hem och sådde en massa istället. Det kan hända att det är för sent att så en del nu, men jag chansar, fröerna blir ändå för gamla snart.
Summa summarum:   Våren är verkligen här och jag är lite piggare -Helt underbart!

9 kommentarer:

Berit sa...

Hoppas ditt mående håller i sig och att du blir bättre. Härligt med besök i plantskola.
Ha en underbar dag!!

karro sa...

Skönt att du är lite piggare! Kram!

Solveig Lövendahl sa...

Härligt! Här var det också en riktigt solig och fin trädgårdshelg.

lisakristin sa...

Så härligt!

Louise sa...

Åh vad härligt det låter!! Skönt att du får vara lite mindre trött mellan varven!! Här strålar solen idag så vinbärsbuskarna ska få sig en frissering medan lillan sover i vagnen! Känner mig fortfarande som en gröngöling när det kommer till trädgården, trots tre år i hus!! Läser dina trädgårdsinlägg för lite inspiration!! Kram

Fröken Fräken sa...

Här blev jag ju nästintill förskräckt! Det var alltså innan jag insåg att växthusbilden inte var tagen hemma hos er! Här våldsodlas paprika. Och det får allt bli riktigt varmt snart så de kan flytta ut eller så får jag skaffa större lägenhet.

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Helt enkelt får du komma hem till mig och hämta några av våra jordärtskockor! Men då får du vara snabb! De går fort åt för de er förvinnande goda... Säg till om jag ska spara några åt dig!
Kos dig i vårsolen och njut av tiden
Kram från Lena

Evasleva sa...

Vad härligt!
Du får springa ikapp med mig sen :)
Jag började springa smått när M var fem månader vilket kändes lagom för mig. Men då hade jag trappat upp med allt längre promenader, barnvagn och storasystern i backar och body balance :) viktigt att känna efter.

Jo sa...

Berit: Besöket på plantskolan var verkligen uppiggande och inspirerande. Måendet har hållt i sig, även om jag fortfarande behöver sova mer än som icke-gravid! :)

Karro: Ja, det är väldigt skönt! Även om foglossningen har tagit vid.

Solveig: Ja, jag läste ju om er fina kolonihelg! :D

Lisakristin: Ja! :D

Louise: Hehe, rådjuren har skött vår "frisering" av vinbären så den biten är redan avklarad! ;)
Hoppas att du kan hitta något matnyttigt bland inläggen, jag är ju också nybörjare.

Frk Fräken: Hehe, riktigt så galna är vi inte. Ännu ;)

Trädgårdsintresserad/Lena: Gärna! Kan vi skicka dem, eller bor du i närheten? :)

Evasleva: Planen är ju att jag ska knata Borås runt med vagnen sen, men det beror ju på så mycket.. T ex vad det blir för slags bebis och hur man mår i övrigt, men NÅN gång ska jag jaga dig i löp-spåret! ;)