lördag 13 april 2013

Söt besökare

Jag har ju tidigare skrivit om älgar och annat i trädgården och faktum är att vi har en hel del djur som uppehåller sig hos oss. Det skulle ju kunna bero på att J matar dem alla. Han har satt upp rätt många olika slags fågelmatare i äppelträdet utanför biblioteket och han har en krubba med renfoder och en saltsten till rådjuren uppe i skogsbrynet. (Förhoppningsvis tycker de att den maten är så pass god att de håller sig däruppe och låter mina blommor vara ifred..). Harar och ekorrar får sitt de också så vi sitter ofta och kikar på de små djuren genom fönstret tillsammans med katterna. Ekorrarna är nog mina favoriter, så himla söta!

9 kommentarer:

Mrs E sa...

Jättesöt!

Jo sa...

Mrs E: Visst är den!? Jag hade lätt kunnat tänka mig en ekorre som husdjur. Problemet är väl att katterna också hade gillat de, på mer än ett sätt...

Fröken Fräken sa...

Åhåh! Bästa sortens gäst alltså. Eller ekorrar och igelkottar är nog på delad första plats. De sätter inte igång och hojtar och sjunger tre på natten heller, vilket är en klar fördel.

Copterman sa...

Hej

Oj vilken söt liten KORRE...hehe. Dom är så goa och hört att dom liksom Kajorna, kan bli väldigt tama.

Jo sa...

Frk Fräken: Här matas ju fåglarna så det är vår-vrål från tidig, tidig morgon. Men det får vara så, de är ju bara glada att det är vår, precis som jag! :)

Copterman: Ja, de är så himla söta! Och de får gärna bli tama, det vore mysigt!

Ulrika på Timjan och pioner sa...

Hm, det är kanske så vi får göra. Lägga ut mat till rådjuren uppe i skogen så att de inte kommer hit! Fungerar det tycker du?

Jo sa...

Ulrika: Än så länge så funkar det. Men det kan ju vara i kombination med kejsarkronan som verkar vara allra bäst. Vi får se när Floxen dyker upp, det blir en prövning för rådjuren!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hihi ja de djuren är då för söta fast inte när de äter upp ens skörd eller blommor!
Hade en ekorre som klättrade på väggen här hemma...
Otroliga
Ha en fin dag!
Kram från Lena

Suzan sa...

Ååhh.. jag smälter!!!