lördag 18 maj 2013

Dubbelt

Igår var min sista dag på jobbet för ett bra tag framöver. Jag, som alltid har saker i högar, fick ta tag i mitt skrivbord och rensa så att vår praktikant ska ha någonstans att sitta. Det resulterade i ett skrivbord som mina kollegor kommer att bli helt chockade över på måndag morgon. Så tomt har det inte varit sedan innan jag flyttade in mina saker där...
Det känns skönt att slippa släpa sig upp 05.30 varje morgon för att dra omkring på motsvarande tiokilos vattenmelon som bihang, men samtidigt väldigt konstigt. Jag ska inte bara vara borta under fyra veckors semester, utan minst åtta månader!  Herrejisses!  Jag lär få abstinensbesvär och sakna alla fina kollegor som jag är van att träffa varje dag!

Jaja, man får väl bli en sådan där som "kommer förbi på fika" var och varannan dag, hur ska jag annars klara mig?

6 kommentarer:

Mrs E sa...

JA! Vi kan fika, även om det innebär lite åkande och planerande :-) Ta nu och njut av ledigheten och vila upp dig inför bebisankomst.

Miss Upsey Daisy sa...

Snart är lilla bebisen hos er. :)

makiato sa...

Hej, vad kul att du väntar en liten! Grattis!
Tack för din fina "krydd-kommentar" Ja, visst är det mysigt när det får breda ut sig och fjärilarna flockas. Önskar dig lycka till :)

Fröken Pyssel sa...

Så det är så nära nu alltså, vad härligt! Tidigare har jag verkligen älskat att vara gravid, men nu känner jag att ok, jag kan det här nu, kan jag få min bebis typ nuuuuu! men nä, det är väl sisådär 4 månader kvar iaf :-)

Jag fick verkligen abstinens med första barnet. Började prata med folk överallt. Stackars upp-plockare på ica-butiken nära fick prata med mig många gånger :-D

Jo sa...

Mrs E: Bra att ha en fika-buddie även om vi inte bor nästgårds. Men sånt brukar ju ordna sig ändå! :)

Miss UD: Ja, snart! :)

Makiato: Tack! Jo, det är kul. lite overkligt bara! Tack för lyckönskningen! :D

Frk Pyssel: Ja, det är nära nu. Det är mysigt att vara grvid, men samtidigt tungt med foglossning mm så den får gärna komma på utsatt tid om jag får önska! Jag har ju J hemma i början, sen får jag terrorisera vänner och Öppna förskolan! ;)

Tesa sa...

Ja vi måste ju försöka träffas snart så vi får väl dra över till er en vända och kolla in, samla lite inspiration! :)
Kram