lördag 25 maj 2013

I växthuset

På bebisfronten intet nytt så vi fortsätter att småpyssla här hemma. J sköter det praktiska pysslet och jag hejar på. I år har vi tagit lite hjälp av diverse plantskolor och affärer för att fylla på trädgård och växthus. Jag har ju inte riktigt haft ork att så och pyssla som vanligt så man kan lugnt säga att odlingarna är mer modesta i år än tidigare.
Det var ju tänkt att växthuset skulle inredas på riktigt i år. Det har ju inte blivit så, men vi har i alla fall fått in ett antal foderhoar som vi har planterat tomater i. De ska kläs in i snajsiga trälådor sen, men det tar vi när andan faller på. Det finns även gurka, sallad och lite annat smått och gott, men det återkommer jag till senare.
Framför ett par av tomaterna har vi satt basilika, för det har vi hört ska vara en bra kombination.

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Vill också... Tror att du får komma och hjälpa oss nästa år när det blir mer aktuellt för oss att planera trädgården.

Miss Upsey Daisy sa...

Låter som ni får lite gjort tillsammans iallafall. Hoppas er knodd kommer på utsatt tid så att foglossningen försvinner för visst gör den det när man slutar vara gravid?

Jo sa...

Mrs E: Nästa år, då ska vi odla som tokar, du och jag! :)

Miss UD: Jag vet inte, det verkar som att det är olika. För en del försvinner det men för andra stannar det kvar, mer eller mindre. Så jag hoppas att jag hör till de som det försvinner för!