måndag 13 maj 2013

Tempoväxling

Nu blir det lugnare en stund. Efter att ha öppnat ruckel, sprungit (nåja, vaggat i alla fall) på konserter, sjösatt båt mm drar vi nu ner på tempot. Jag jobbar fyra dagar till, sen blir det lång"ledigt" för min del, J jobbar lite till men tar sedan ledigt i tre månader så det blir en lång sommar i år.

Det har varit en hel del omkring oss nu det sista, men det har helt klart varit värt det. Den sista konserten för i år med Bruce var suverän. Han spelade hela min favoritplatta från början till slut, inklusive den bästa låten av dem alla (I'm on Fire) så det är svårt att vara annat än nöjd med konserten. (Som för övrigt blev min 13:e konsert med Bruce, varav den tionde tillsammans med J. Galet? Förmodligen!)

Tyvärr avslutades helgen med foglossningen från helvetet. Jag började få problem med fogarna redan i vecka 14, men har lyckats hålla dem i schack med hjälp av J som har skött allt hemma och en förstående chef/kollegor. Igår blev det dock på tok för illa, så illa att jag faktiskt satt i bilen och grät av smärta på väg hem från rucklet. Idag har jag tagit det vääääldigt lugnt och jag kan nu åtminstone gå upp för trappan hemma utan att stånka som självaste Leif GW P.

Så nu går tempot ner och jag hoppas hinna pusta ut lite innan knodden får för sig att titta ut!

9 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Visst var det I'm on Fire som det stod på skylten som du höll upp och han sedan spelade för några år sedan?

Mrs E sa...

Jobbigt med foglossningen, hoppas den håller sig i schack så du får må bra. Kram på er!

lisakristin sa...

Seså, ligg på soffan och ät praliner från och med nu!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken sann Bruce-entusiast! Och bra grej att passa på, för det går inte komma från att allt blir annorlunda när knodden kommer! Ta och vila dig nu, men du ska se vad lätt och vad mycket ork du får efter förlossningen. Lycka till!

karro sa...

Kul med Brucan men usch, vad jobbigt det lät med foglossningen. Stor KRAM på dig och vila upp dig nu inför det som väntar!

Miss Upsey Daisy sa...

Fy vilken ilsk foglossning du verkar ha fått :-(

Anonym sa...

Jobbigt med foglossning, spännande att det inte är så långt kvar! Hör av er om tid/ ork finns för en fika innan det är dags,
Kram Linda

ps3 jailbreak sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jo sa...

Johanna: Visst var det så, vilket minne du har! :)

Mrs E: Foglossningen är bättre, jag kan iaf gå i trappor utan att gråta, vilket är framsteg!

lisakristin: Ja, om soffan inte vore så mjuk att det gör ont i fogarna att ligga i. Men man kan ju sitta och äta praliner. ;)

Linda: Jag hoppas på det där med att man får kraft efter förlossningen, nu känner jag mig mest utschasad! Men inte tillräckligt för att hoppa över Bruce! ;) Vi kanske är tokiga, men det bjuder vi på! :)

Karro: Ja, det blev en liten missräkning, men fogarna känns bättre nu igen. Jag har tagit det vääääldigt lugnt och det hjälper faktiskt! Ta hand om dig, du med! :)

Miss UD: Mm, den är ilsk om man inte passar på den! Morr!

Linda: Det borde vi hinna med, kan jag tycka. Ska bara varva ner lite från jobbet! Kram!