torsdag 23 maj 2013

Trädgårdslyx

Nu har trädgården fullkomligt exploderat på alla möjliga sätt. Alla slags blommor slår ut hej vilt och det känns som om det inte är någon ordning på något. Alla verkar ha legat i startgroparna och bara väntat in värmen. Vitsippor, tussilago, påskliljor, lungört, tulpaner, gullvivor, iris, you name it. Allt på en och samma gång.
Och det lyxiga är att det finns så mycket av allt att jag faktiskt kan plocka in en del utan att det märks.

Just idag plockade jag bara in några enstaka gullvivor, lungört och liljekonvaljer, men snart exploderar alla liljekonvaljer och då kan jag plocka in rediga väldoftande buketter och bara njuta. Det är lyx i min värld!

2 kommentarer:

Mrs. b sa...

Låter helt klart lyxigt! Fint!
Vi har inga mängder av nåt, eller möjligen daggkåpan då där jag känner att jag kan norpa lite blommor ifrån...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilka ljuvliga små buketter! Vi har också liljekonvaljer i en vas. FINT!