onsdag 26 juni 2013

Det ska börjas i tid

Vi vidgar våra vyer och igår var vi utanför dörren alla tre. Shopping stod på agendan och Ullharen visade sig från sin bästa sida och sov sig genom både test av stereohögtalare på Clas O och en brandkårsutryckning med fyra sirentjutande brandbilar som stod bredvid oss i en korsning. Hade vi inte gjort en hörselkoll hade jag nog trott att lillkillen var döv. Särskilt med tanke på att han på BB sov sig genom en ambulanshelikopters utryckning utan att vakna nämnvärt.
Idag gjorde vi ytterligare en utflykt, denna gång till banken och vi passade på att öppna sparkonto till Ullharen när vi ändå var där. Han sov sig snällt genom detta möte och fick en finfin spargris av den snälla bankkvinnan så nu kan det sparas pengar både här och där. Det känns som att det har hänt lite med bank-spargrisarna sen vi var små.

6 kommentarer:

Mrs E sa...

Härligt! Söt spargris, vi har latat oss och bara ordnat ett sparkonto till B bland mina konton. Hon får halva barnbidraget varje månad.

Miss Upsey Daisy sa...

Tjusningen med spargrisar :-)

Fröken Fräken sa...

Jag minns att jag hade en sådan där spargris i hundform som var designad av Stig Lindberg. VARFÖR slängde jag den???

Låter bra med en hare med bra sömn. Då kanske mamma hare och pappa hare får sova mycket också!

Ja, jo. Det går så sakteliga med städskåpet. Letar fortfarande efter de sista kompletterande förvaringslådorna...

Mia sa...

Men jag har ju missat det. Grattis till lilla Ullharen. Hoppas allt kommer igång så ni kan njuta sv bebistiden. Amning det mest naturliga kan man tycka men också så galet krångligt. Är en sån som fått sår och hundra mjölkstockningar. Kram och grattis än en gång!

Jo sa...

Mrs E: Vi skulle ändå dit så han fick ju vackert följa med och då passade vi på att lägga upp konto osv. Det är ju inte bara grisarna som har ändrats utan det finns ju en massa olika sparformer. Förr var det typ en bankbok, punkt. :)

Miss UD: :)

Frk Fräken: Man kan lugnt säga att jag fick äta upp dr där sov-orden.... i förrgår skrek han i sex timmar, stackarn! :(

Mia: Ta, amning ska ju vara så naturligt men icke sa nicke. Amningsterrorn på BB var ju värre än förlossningen! Men väl hemma är det mycket bättre!
Tack f ör gratulationen! Jag förstår inte att du hinner med NÅT annat än dina barn, jag har som sagt fullt upp med bara Ullharen! :)

Helena sa...

Vilken söt spargris! Perfekt att spara småslantar i! Helena