söndag 23 juni 2013

Om inte Mohammed kommer till berget...

... ja, ni kan fortsättningen. Just nu blir det inte så tätt mellan mina turer i trädgården. Dels regnar det en hel del, dels sitter jag lite "fast" med Ullharen än så länge. Det är en hel del som ska komma igång och vi har inte riktigt fått in rutinerna ännu. Jag har därför tagit in lite blomsterfägring så jag kan njuta av trädgården ändå. I de små vaserna finns det vallmo (som höll ungefär en kvart i vas...), iris och till sist favoriten schersmin. I den stora vasen har jag min vana trogen blandat väldoftande pioner med fulblomman kirskål.

3 kommentarer:

lisakristin sa...

Har också kirskål i bukett hemma, det är de bra till!

Hoppas på lagom fint väder så ni kan vara ute ihop snart!

Martina sa...

Åh vilken fin rosa färg. Funderar på att plantera pioner nästa år. Vi har två buskar med mörkrosa

Hoppas ni mår bra och njuuuuuter av liten. Kram

Jo sa...

lisakristin: Ja, idag var vi faktiskt ute ett tag i trädgården och han verkade gilla det skarpt. Han sov ute i famnen i över två timmar. Innan dess var han väldigt pigg och nyfiken på vad som fanns så ute verkar vara grejen för honom! :)

Martina: Jag vill också ha fler pioner, ska bara komma på var de ska vara! De vi har nu är inte optimalt placerade och de gillar nog inte att flyttas om jag inte har fattat fel så man får tänka till innan.
Och ja, vi njuuter! :) Kram