torsdag 20 juni 2013

Saker man får äta när man har ploppat

Nu syftar jag på saker man får äta när man har ploppat. Rödvin, sushi, bubbel och Mojito i all ära, men smörgås med brie och riktig salami... H-E-R-R-E-J-Ä-V-L-A-R, vad gott det var! (Ursäkta språket!)

Jag har längtat efter detta rätt länge nu, med tanke på min "elefantgraviditet" och smörgåsen infriade alla mina förväntningar!
(Ni kan ju för övrigt tänka er hur den där Rom-resan med jobbet i höstas frestade på mitt tålamod. Halva det Italienska köket går ju ut på sådana saker man inte får äta som gravid. Jag säger bara Tiramisu!)

4 kommentarer:

karro sa...

Gott! och en stor fin god köttbit, å vad jag längtar!

Anonym sa...

Precis så kände även jag när jag ploppat, och vräkte i mig Brie i några dagar. Igår vågade jag, 6 veckor efter ploppet, ta ett pytteglas rödvin. Man får faktiskt fira ibland tänkte jag...

Fröken Fräken sa...

Det var då för väl att det ploppade till slut! STORT grattis!!!

Men du skämtade väl när du sade att tiramisu var gott...?? ;-D

Jo sa...

Karro: Ja, en riktig biff som inte är Well Done har jag ju helt klart saknat också! Håll ut! :)

Anonym: Vinet kan jag nog vara utan men en frisk Mojito en sommarkväll... mums!

Frk Fräken: Ja, det var skönt att ploppet kom! Det började bli väl tungt. Jag är definitivt inte mer rörlig nu med snitt och amning, men ser ljuset i tunneln. Och har en Ullhare förstås! :)