tisdag 11 juni 2013

Saker man kan göra under tiden man väntar på "ploppet" II

Det är fortfarande lugnt på bebisfronten. Allt är bra med den lilla och med mig, den har bara inte någon tanke på att komma ut ännu. 
Under tiden försöker vi som sagt sysselsätta oss så gott det går. För min del kanske lite väl mycket för att fogarna ska gilla det, men det kanske hjälper till att sätta fart på det?
I alla fall: Vi har hittat en riktig guldgruva när det gäller sommarblommor och igår tog vi en tur dit för att se om vi kunde hitta lite blommor till våra "Hanging Baskets" som vi köpte i London för ett par år sedan. Nu köpte vi nog lite för stora plantor så de ser lite knasiga ut, men blommorna kanske sväller ut och tar plats så det blir en blom-boll som det är tänkt. (Guldgruvan heter för övrigt Arvidssons (här i Borås) om någon skulle vara intresserad)

Annars pysslar vi i växthuset och påtar med allt som frodas därinne. Det är oorganiserat där inne, men jisses, vad roligt det är med växthus!

5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Men hallå!! Var visst alldeles för länge sen jag var här inne och kikade för jag har helt missat att du är gravid! Vad kul. Grattis! :)

Jo sa...

Petra: Tack! Jag skrev om det ganska sent och har inte direkt tjoat en massa om det så det är inte konstigt att du har missat det. Sen har ju bloggen varit ganska sporadiskt uppdaterad pga att jag har varit så himla trött hela tiden. :)

Martina sa...

Åh lilla krabat kom ut kom ut snart.

Varje dag går jag och väntar på ett fint mms :)
Plötsligt händer det. Den har det för gött i magen för att vilja komma ut.

Mysigt att du äntligen hunnit sy lite. Tänker på dig varje dag.

Kramar.

Evasleva sa...

Det låter som perfekt sysselsättning i väntan på bäbisen. Nästan symboliskt!
Hoppas ni får träffas snart!

Jo sa...

Martina: Jag hoppas att jag får skicka ett MMS riktigt snart! Det känns som att jag kan det här med att vänta nu. Och tålamod har ju aldrig varit min grej...
Kram!

Evasleva: Jo, det går väl an, men jag skulle hellre pyssla med bebisen så nu kan den få komma! ;)