fredag 14 juni 2013

Saker man kan göra under tiden man väntar på "ploppet" III

Nada, nichts, inget har hänt så här långt när det gäller bebisfronten. Det är lite tradigt, om jag ska vara ärlig och energinivån varierar mycket. Ibland drar vi iväg och gör något, men igår t ex var jag bara för orkeslös för att ta mig för något. Så jag skrotar omkring och kikar lite i växthuset, dvs hejar på J när han gör jobbet. Fast i växthuset gör växterna jobbet på egen hand, det växer så det knakar därinne!
Utanför har J gjort en ny rabatt som från början var tänkt att vi skulle ha massvis med sommarblommor i. Nu hann vi inte göra själva rabatten "i tid" och har inte heller sått en massa sommarblommor själva så J har planterat lite annat smått och gott i den.(Innan rabatten snickrades ihop låg det en jättestor hög med sten där som J grävt upp när han gjorde grundarbetet till växthuset, men de har grannen byggt en jättefin mur av nu.)


4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det var väl tur att ni har lite annat att dona med i väntan på! Ser ut som att jag skulle behöva ett växthus så jag har något att göra medan jag väntar på att köket någon gång ska bli klart. Hantverkarna gjorde en klassiker, slet ned och rev ut i två dagar och sedan försvann de.....

karro sa...

Tänker på dig i din väntan, men snart så, ska bli spännande att få höra vad det är för litet knytte som väntar därinne. Kramar

Jo sa...

Frk Fräken: Ja, annars hade nog J blivit tokig, om inte annat. Han blir ju lätt rastlös och han gillar ju inte "innepyssel" på samma sätt som jag gör.
Men fy, så tråkigt när hantverkarna gör så! Man KAN ju leva utan kök, men det stökar ju helt klart till livet! Hoppas att de kommer direkt på måndag morgon!!

Karro: Det ska bli kul att se vad det är för liten personlighet, men den får gärna komma snart!
Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas att tystnad gör att det ploppas snart..