söndag 9 juni 2013

Saker man kan göra under tiden som man väntar på "ploppet"

Man kan baka en massa sockerkakor och en rabarber- och jordgubbssmulpaj. Detta med att baka är inte något vi har sysselsatt oss med i större utsträckning i hus-huset innan. Jag vet inte riktigt varför, men vi har varit riktigt dåliga på det där med att laga mat och baka. Men nu har vi visst tid över... Gott är det i alla fall och nu är jag om möjligt ännu tjockare.
För övrigt funderar jag över det där uttrycket "Att äta för två". Jag fattar inte hur det skulle gå till, jag har knappt plats för mat för en i magen, än mindre dubbelportioner. Så har det varit under största delen av graviditeten. Hur lyckas folk äta för två när de har en inneboende?

8 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag tror jag åt för sju - men så såg du ju hur jag såg ut också. Äter fortfarande för sju tror jag...

Jag började också baka innan B kom ut, tror det är som du säger, man har tiden och så förbereder man väl sig på att bli bullmamma :-)

Sincerely Johanna sa...

Om du inte kommer att blogga om bebisen var kan jag då följa dig? För jag vill inte missa vad som händer sen när hen väl är ute!

Miss Upsey Daisy sa...

Fattar jag inte heller....

Liten tös sa...

Det funkar inte att äta för två... det får inte plats (förutom när det gäller glass :))

För min del var den här graviditeten tydligen en bra diet. Har landat på minus tre kilo nu jämfört med när jag blev gravid. Då fanns det i och för sig en del att ta från, hade precis gett mig fanken på att få bort det som var kvar från förra graviditeten och lyckats så när men ville inte fortsätta tänka när jag blev gravid.

Så trots en hel del onyttigheter så var det inget som stannade kvar! Får försöka fortsätta äta som de senaste nio månaderna så kanske jag kan bli redo för beach 2014 :)

Jo sa...

Mrs B: Jag tror att det är Bullmammegenen som har vaknat. Och Bullpappegenen...
Jag kanske börjar äta för fler när jag ammar iställe

Johanna: Det blir nog bebis på bloggen men inte enbart då jag själv gärna läser om annat än bebisar på bloggar. Det blir nog pyssel, trädgård och yada yada som vanligt men kanske aning mer bebisrelaterat! :)

Miss UD: Konstigt, men barnen kanske är annorlunda placerade för oss?

Liten tös: Min starvikt var ju långt ifrån optimal så jag hoppas på minus när det har ploppat. Beach 2014 låter som ett bra mål! :)

MissUD:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Från att ha ätit ca tre gånger per dygn började jag äta typ tjugo gånger per dygn, så för mig är det lätt att förstå varför jag gick upp i vikt!! Hoppas du har några angenäma dagar innan ankomst. Lycka till!

Tesa sa...

Här behövs inga bebisar alls för att motivera ett matintag x 7! ;)
Men jag har fler vänner som börjar baka, det kanske är nån liten dold hormonsurprise ni får på sluttampen?

Jo sa...

Lindas Trädgårdsblogg: Oj, men då måste du ha ätit i små portioner hela tiden? Jag har verkligen inte fått i mig mer, tjockebebisen har krävt allt utrymme! :) Tack för lyckönskningarna!
Tesa: Hehe, jag åt faktiskt mer innan jag var gravid, nu får maten inte plats någonstans :)
Bakhormonerna verkar kicka in, både för mig och J. Märkligt! :)