måndag 29 juli 2013

På mäklarspråk

En mäklare skulle säkert kalla detta för havsglimt, men jag kallar det för havsutsikt. Det är ingen panoramavy, men man får ändå njuta av solnedgångsfärger över vattnet när man sitter i rucklets vardagsrum. Annars är det både full fart och stiltje här i rucklet. Vi försöker bygga ny altan samtidigt som vi försöker underhålla Ullharen. Vi gör det mesta i skift numera, men vid solnedgångsdags brukar han sova så då får vi en stund över till att bara vara. Sen kör det igång igen...

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Riktigt vackert!

Monkan sa...

Utsikt, definitivt. Och solnedgången vid bryggan är ju magnifik. Har kollat bakåt i dina inlägg men inte riktigt fått kläm på vad "Ullhare" betyder. Vem det är fattade jag så klart med en gång :) men inte vad ordet/uttrycket betyder. Grattis till guldklimpen! Och vilka sköna kommentarer du skriver om bebisliv och barnafödande :)

Tack för hjälpen med blommorna, nu har jag full koll :) Och nix, jag har inte ändrat min bloggadress. Blogger har ju ändrat iofs, på så sätt att adressen visas som .se fast man skriver in .com (och visas som .no om man har norsk dator, osv), men adressen är ju fortfarande .com, och profilnumret har inte ändrats. Men om det här med .se-adress påverkar så borde alla Blogger-adresser du följer strula, och det är ju som sagt bara en "översättning". Har ingen aning om hur Bloglovin funkar så jag vet inte vad som kan vara knas. Om du har bytt mailadress kanske? Men som tur är så har jag ju gjort ett par ganska långa uppehåll, jag kände nog på mig att du hade problem med följandet ;)

lisakristin sa...

Ser så fint ut!

Jo sa...

Mrs B: Du får komma hit och se det med egna ögon! :)

Monkan: Konstigt med Bloglovin? Nu får jag dina inlägg x2 istället i readern... Knepigt.

Ullhare är Varbergarnas öknamn på Boråsarna. Typ badjävlar. Boråsarna invaderar ju Varberg på somrarna och eftersom J är från Varberg så skämtar vi om att lillkillen är släktens första Ullhare, dvs Boråsare. :)

Utsikten vid bryggan ÄR fantastisk. Vi har tur som har brygga på "rätt" sida av ön så vi har bra tillgång till fina solnedgångar och bad samtidigt! :) (Man FÅR ju använda andras bryggor men denna ligger ju närmst)

Lisakristin: Ni är ju också välkomna att se det med egna ögon om ni skulle ha "vägarna förbi" någon gång!