måndag 26 augusti 2013

Årets fika, 2013

I år har vi gått bananas på riktigt med ruckelfika. Från att inte ens ha smakat på banankaka innan, har vi nu gått till att baka ett antal i sommar. Dessa har vi inmundigat kylskåpskalla tillsammans med varsin cappuccino respektive macchiato och det har verkligen inte varit fy skam. Jag är ju dessutom väldigt picky med bananer och gillar egentligen bara bananer under en kort mognadsfas (strax efter att de är gröna) så jag har slängt många bananer i mina dagar. Var har banankakan varit i hela mitt liv?

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Banankaka låter som en ljuv dröm.Tillhör de som älskar varm banan.

Jo sa...

Miss UD: Vad bra, då vet jag ju vad jag kan bjuda dig på om vi ska fika! :) Själv har jag ytterst svårt för banan i mat så det var nog därför det dröjde med banankakans intåg i vårt hushåll! :)

Fröken Fräken sa...

Och jag som nästan livnär mig på bananer emellanåt! Jag gör ju bara banankaka på så sätt att jag gör sockerkakssmet och hivar sedan i mosade bananer...

Eva sa...

Det är ju ett jättebra sätt att ta till vara övermogna bananer! Frysa in och sen ha i smoothie är också bra :)