tisdag 20 augusti 2013

Saker man inte hade räknat med att man skulle göra som förälder II

Jag hade definitivt inte förväntat mig att vi skulle ha ett slags matschema/kontrollsystem på köksfönstret i rucklet. Nu äter Ullharen bara ersättning och för att vi inte ska trycka i honom ny mat varje gång han gnyr får vi ha någons slags koll på hur lång tid det har gått sedan senaste utfodringen. Han växer ju i rekordfart och vi vill ju inte övermata honom för att vi blir osäkra på om det är dags för mat igen eller inte. "-Han kan väl inte vara hungrig redan?!"  är en fråga som har ställts många gånger de senaste två månaderna (Japp, han är redan två månader gammal, helt galet! )

Det finns ju inte vansinnigt många olika önskemål han kan ha vid denna ålder, men de få som finns räcker för att man ska bli förvirrad. Det är ju inte direkt så att han kan skriva en lapp eller så...
Så: Kajsa Warg-varianten av kontrollsystem,  - Check!

2 kommentarer:

Mrs. b sa...

Hög igenkänningfaktor... Jag hade ett lite skrivblock där jag skrev i alla amningstider åtföljt av ett V eller H (vänster/höger tutte)... :-)

Liten tös sa...

Precis som Mrs b hade jag med A ett schema med tidpunkt, höger eller vänster, amningsnapp eller inte och hur länge han åt. Han gick bara ipp omkring 100 g i veckan de första fyra månaderna så det kändes viktigt. Men nu med E är det lite huller om buller. Han växer så det knakar. Däremot skulle schemat behövas här för att inte jämnt ta till bröstet när han skriker, öva honom och sambon på att tröstas utan mat :)