måndag 2 september 2013

Ett nytt kapitel

Nu är det slut på semester och föräldraledighet för J och han är tillbaka på jobbet efter att ha varit ledig i tre månader. Det innebär helt nya rutiner och vanor för hela vår lilla familj. Vi har ju tillbringat en stor del av ledigheten ute i rucklet, vilket har inneburit långa lugna dagar. Vi har knappt varit inne på fastlandet med Ullharen så när jag idag skulle ta mig iväg till vår första träff med föräldragruppen var det många lösa trådar och saker att vara nervös över. Jag hade till exempel aldrig kört bil ensam med Ullis. Vi har inte heller umgåtts med andra under ordnade former så jag visste inte hur Ullharen skulle bete sig under ett sådant möte. Och skulle jag ta vagnen, eller skulle jag ta babyskyddet? Många frågor, men det gick över all förväntan. 
Själva mötet handlade om barnmat, men ska jag vara ärlig så satt både jag och Ullharen och betraktade alla andra bebisar så jag hörde inte så mycket av det dietisten sa. Men den biten löser sig nog när det är dags för mat. Det var kul att se hur stor skillnad det kan vara på bebisar i samma ålder och Ullharen gjorde sitt bästa för att flirta in sig hos både mammor och barn genom att sitta och le mot alla hela tiden. Sen somnade han.  När vi sen kom hem drog han helt sonika favoritgosedjuret Jürgen över ansiktet och däckade. Det frestar på att vara social!

7 kommentarer:

Martina sa...

Åh men fina lilla Ullharen!
När ska vi ses?
Jag vill snusa lite bebis och så måste jag nog låna din kantbandsmaskin lite ;) Blink blink

Miss Upsey Daisy sa...

Man får helt enkelt öva på alla nya situationer med bebis. Jag gör det hela tiden, ofta går det bra och ibland mindre bra men det är bara på bollen igen :-)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja, då kan du ge dig själv en applåd när du lyckades med så många grejer på en gång! Jag minns själv vilken bedrift det var att komma iväg med nybytta blöjor, ha alla grejer med sig, bängla med vagnen ur bilen osv. Det är faktiskt värt applåder om man kommer fram i tid (och dessutom hunnit borsta håret!).

Jag skriver in den 19:de i kalendern, du kan ju höra av dig om du vet hur dags! Min mail finns på bloggen!

Jo sa...

Martina: Jadu, snart tycker jag allt! :) Vi får ta det någon helg, du jobbar väl heltid nu?

Miss UD: Det är min strategi, ett steg i taget. Idag åkte vi en längre bit med bilen och var i tre olika affärer. Det funkade finfint så vi får trappa upp utmaningarna nu!

Linda: Det är sjukt mycket mer att tänka på nu när man ska iväg! Nästa gång ska jag försöka mig på att promenera dig, får test-gå någon gång innan, bara! :)
Jag tjoar till om tid, vi ska till Ullared den dagen så vi kör förbi Lindome och lämnar av passagerare där.

Martina sa...

Jag jobbar 90% men det kan väl ses som fulltid. Jag har ju lika mycket att göra som när jag jobbade 100% ;)

En helg låter bra. Jag ska bara lyckas få hem mina tyger med. De missade att skicka en bit av de jag beställt :(

Fröken Fräken sa...

Skön stil! Vet inte hur många gånger som jag på jobbet haft lust att dra ett gosedjur ovanför ansiktet och ta en tupplur.

Loppanlej sa...

Så fin han är!