lördag 21 september 2013

Intressant föreläsning

Jag hade tänkt försöka ta mig till denna föreläsning. Eftersom jag är så himla förtjust i trädgårdsarbete och trädgård överlag och gärna spenderar en stor del av min tid där, känns det viktigt att även Ullharen gillar att vara i den. En av förutsättningarna för detta är ju att den då är någorlunda barnvänlig och framför allt rolig. Jag inser såklart att man inte kan barnsäkra en trädgård fullt ut, men man kan ju försöka undvika de allra värsta fällorna. En som är väl insatt i detta och har lyckats göra sin egen trädgård barnvänlig är ju Linda. Hon ska hålla i en föreläsning om just barnvänlig trädgård och den tänkte jag försöka ta mig till. 
Linda var för övrigt väldigt vänlig och delade med sig av plantor till mig häromdagen och hon var även en räddande ängel som lät oss byta på Ullharen hos dem. Vi hade varit på Gekås och handlat och jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tyckte att det var en god idé att åka förbi och hämta plantor på vägen hem. Eftersom jag hade med mig Martina, Ullharen, vagn och en väldans massa saker som vi hade handlat på Gekås fanns det ju inte vansinnigt mycket plats i bilen och Ullharen var ju lagom mör efter en hel dags shopping. Men allt löste sig, växterna fick plats och Ullharens humör höll hyfsat fram till fem minuter innan hemkomst. Det får ändå anses vara väl godkänt eftersom vi då hade varit på språng i elva timmar! 
Tusen tack för växterna, Linda!

2 kommentarer:

Martina sa...

Klart han var kinkig när jag hade lämnat baksätet ;)

Tack för en kanondag!

Hoppas vi ses i veckan. Tjoa gärna innan för vi har en liten present till Ullharen som väntar där hemma.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för ditt fina inlägg! Kul att du kunde komma förbi och hoppas att växterna överlever, annars vet du var det finns mer!

Du är varmt välkommen till föreläsningen på måndag och ta gärna med dig en gäst! Jag hör av mig privat!