lördag 21 september 2013

Min nya leksak!

Jag har fått en finfin present av J! Det finns en grupp med sytokiga människor på Facebook som jag (såklart!) är med i. Den är toppen för inspiration, men man hittar massa roliga saker som man inte visste att man ville ha. Jag har bland annat sett att en del gör en massa roliga tryck på egen hand som de sedan stryker på tröjor etc. Dessa tryck görs med hjälp av en Silhouette Cameo som i princip är en plotter som skär istället för att skriva. Man kan skära i papper, plast och tyg och den fungerar som en vanlig skrivare, dvs man skriver ut från datorn. Fantastiskt roligt!

Just en sådan maskin fick jag igår av J och det är så himla kul att leka med den! Jag har än så länge bara vanlig kontaktplast och papper att skära ut från/med, men det räcker långt. Snart får jag hem stryka-på-material och då blir det ännu roligare!

Igår testade jag att skriva ut Olle Eksells "kakao-ögon" som jag klistrade på maskinen. Det blev riktigt bra så nu ska jag bara hitta fler saker att pimpa här hemma! 

2 kommentarer:

Nina, som forf har problem att kommentera sa...

Han är bra han din J som håller koll på trenderna bland sytokarna :)

Mrs E sa...

Rolig pryl, han kan det där med presenter din karl :-)