onsdag 11 september 2013

Saker man inte hade räknat med att göra som förälder III

Jag hade inte räknat med att urvalsprocessen när man är på café och ska äta eller fika skulle ändras så drastiskt. 
Förut: Leta fram det som är godast. Beställ. Punkt.

Nu: - Sålla bort allt som tar för lång tid att tillreda.
      - Sålla bort allt som inte går att äta med endast en hand.
      - Sålla bort allt som tar lång tid att äta.
      - Sålla bort sådant som inte vid behov kan tas med i Doggy Bag.
      - Beställ.
Dagens reflektion efter att ha premiärpromenerat in till stan med Ullharen och ätit på café: Snabblagat, skulle kunna funka i Doggy Bag om Ullharen fick ett bryt, men gick absolut inte att äta med en hand.
(Nu kanske jag verkar pjoskig, men jag vet själv hur irriterad man blir om man går ut och äter eller fikar och hamnar bredvid ett gallskrikande barn, vars mamma (jo, oftast mammor) inte bryr sig alls eftersom "barn också måste få ta plats". Visst, de får ta plats men inte på alla andra gästers bekostnad. Då går jag faktiskt hellre ut och får i värsta fall offra den där mackan eller cappuccinon jag precis fått på bordet.)

5 kommentarer:

Martina sa...

Äsch min kommentar försvann.

Trodde du redan visste det efter antal luncher med mig och min lilla terrorist :)

Missade er på jobbet :( Tur vi ses på torsdag.

Kram

Nästa helg åker vi mot ert håll. Är ni hemma sön eller stugan?

Jo sa...

Martina: Ja, jag var ju bara inne en snabbis och en viss dam stal all uppmärksamhet.. ;)
Det ska bli så himla mysigt att se er så länge på torsdag, jag ser verkligen fram emot det!!
Jag vet inte riktigt var vi är på söndag. Vi är hemma i stan, men kanske inte hemma i huset. Vi kan höras om det! Kram!

Tesa sa...

Du är så hänsynsfull! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Resa, verkligen hänsynsfullt! :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa... Paddan freestylar....;-)