söndag 22 september 2013

Skördetider del III

Förra året sådde vi morötter och året dessförinnan också. Det har aldrig blivit några morötter att tala om, bara små spinkiga saker. Med detta i minne hade jag inte så stort hopp om någon vidare morotsskörd i år heller, men det var kanske rätt jord eller rätt väder i år för det har blivit en hel del morötter! Vi sådde både i pluggbox och direkt i odlingslådan och det verkar vara hugget som stucket om man ser på skörden. Resultatet blev i alla fall rätt kryddiga morötter med mycket smak. Något djur hade varit på blasten, men lämnat morötterna. Den fördelningen mellan mig och (o)djuren kan jag leva med!

3 kommentarer:

Solveig Lövendahl sa...

Härligt! Det är så roligt när man håller fast vid att odla nåt fast det inte brukar bli så mycket av det och så plötsligt blir det så bra. Zinnior är en sån sak för oss. Tror det är tredje året jag odlar dem, de har alltid blivit pyttesmå med nån liten blomma. Men i år! Meterhöga plantor med massor av härligt fina stora blommor! Man blir så glad, man ska aldrig ge upp!

Miss Upsey Daisy sa...

Sådana morötter är supergoda!

Fröken Fräken sa...

Alltså, hemodlade morötter, oavsett storlek, smakar ju så gott. Mina paprikor är ju en neverending story där man aldrig vet hur det blir från år till år. I år sådde jag ju tidigt och plantorna blev bastanta, men så var det kallt i juli, och, tja.....