torsdag 31 oktober 2013

Dop-pyssel

Det är tänkt att Ullharen ska döpas i slutet av november och jag pysslar med inbjudningskorten till dopet. Det har tydligen varit en rejäl babyboom här i stan så det är ont om både kyrktider och lokaler att ha dopkaffet i (vi har inte så stort hus att det går att klämma in drygt 40 personer hemma). Helst av allt skulle vi ju vilja bjuda alla finingar som på olika sätt har uppmärksammat och firat Ullharens ankomst men det är så svårt att hitta en lokal där många får plats. Vi har dock bokat en av kyrkans ungdomsgårdar och ska försöka göra den så mysig som möjligt och få in så många sittande det bara går. 
Jag har även planer på att baka en del själv så det blir lite bakövningar framöver men just nu koncentrerar jag mig på inbjudningskorten. Min leksak Cameon får bekänna färg och det är verkligen SÅ himla roligt att göra kort med den! Jag skulle kunna sitta och pyssla med dem hur länge som helst men man vill ju få iväg dem någon gång så jag får hejda mig. Jag vill ju inte visa korten innan de är ivägskickade så dessa är bara "dekorationer".

4 kommentarer:

Liten tös sa...

Åh så fint pyssel. Dina kort kommer bli superfina!
En sån där cameo skulle jag lätt kunna roa mig med. Men jag vet inte hur jag skulle kunna motivera det inköpet för sambon. Finns ju så mycket kul att ha men sen ska ju tiden att använda det också finnas!

Miss Upsey Daisy sa...

Korten kommer bli toppen. Verkligen din grej!

Fröken Fräken sa...

Äh, hoppa över kaffet och låt alla göra sådana där kort! Succé direkt ju. Ja, iaf om alla gäster är som jag då...

Petra / Popetotrora sa...

Men åh vad fina korten kommer bli!! Och ja, såklart hinner du loppisshoppa 45 koppar till dopet! Skulle ju bli hur fint som helst med 45 frostade muffins i udda loppiskoppar! Do it!!