onsdag 9 oktober 2013

Höst

Hösten är här på riktigt nu och jag gillar verkligen, verkligen inte mörkret och kylan som kommer med den. Jag är en sådan person som tycker illa om att frysa och blir lätt deppig när mörkret sänker sig över oss. Visst, man kan krypa upp i soffan och pyssla, men just pyssel är inte någon årstidsbunden aktivitet för mig så det hjälper inte riktigt upp det hela.
En liten, liten tröst är dock alla fina färger som kommer fram. Det var ljuvligt att promenera runt omkring här där vi bor i våras och somras, men det är faktiskt inte helt fel en vacker höstdag heller!
 

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Själv älskar jag hösten och kylan.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har inte heller något emot hösten, visst jag har mer energi på sommaren med ljuset men normalpigg resten av året.

Fröken Fräken sa...

Jag gillar inte
höst
kyla
regn
mörker
"men man kan ju krypa upp i ett hörn och myyyyyyyysa"
mörker
..sa jag kyla?
Nänä, tacka vet jag sommaren!

Och som sagt, pysslande passar ju till alla årstider!

Tesa sa...

Åh jag älskar hösten! Men jag håller med, mörkret som kommer så tidigt på eftermiddagen/kvällen och den där morgonkylan är inte alls trevlig.