torsdag 24 oktober 2013

Pyssel i rucklet

Kasst väder plus dvd-boxar = Virkning och stickning i ruckelsoffan. (Idag har det förvisso varit fint väder, men de senaste dagarna har varit grå och regniga)
Jag fortsätter att virka för att beta av bebissaks-skulden (dvs presenter till de som så snällt har lånat ut och gett oss bebissaker). Denna gång testar jag, förutom glassarna, att göra de numera klassiska virkade bakverken. Det är roligt att virka dessa saker, synd bara att jag inte har så mycket garn härute i rucklet. Det räcker inte till så många av varje, men snart är vi hemma igen och garnförrådet kan fyllas på!


3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag ska virka massa söt mat till Viggos kök. Men än så länge så har det hänt precis ingenting på den fronten.

Fröken Pimpinett sa...

Visst är det roligt att virka sötsaker! Jag fyller succesivt på i min dotters leksakskök. Härliga färger!

Jo sa...

Popetotora: Det bli ju lätt så. jag har hundratals virk- och stickprojekt på kö. Mitt Pinterestkonto svämmar snart över av all inspiration. Måste man jobba? ;)

Frk Pimpinett: Det är lite så jag tänker också: Jag virkar lite extra saker till Ullharen när jag virkar till andra barn. Förhoppningsvis är det lagom mycket när han är gammal nog att vilja leka med sådant!