torsdag 14 november 2013

Äntligen!

Nej, det är inget nobelpris som har presenterats som påkallar utropet "-Äntligen!", det är bara de där förbenade chokladsnittarna som äntligen har fallit på plats. Den fjärde satsen blev precis som den skulle och det som behövdes var ett samtal till svärmor och få hennes recept (som hade två dl vetemjöl och ett ägg utöver de andra recepten) och att använda en matberedare. Jag har alltid fått lära mig att man inte ska använda matberedare eller liknande för det riskerar att "slå sönder" ingredienserna, men det var det som saknades och herrejösses, så skönt det var att slippa röra smör och socker "pösigt" för hand!
Sen fortsatte jag av bara farten och lyckades få till kakdegen till "kakautomaten" så att jag äntligen fick pröva den! Den fick jag av svärmor för ett par år sedan men har inte testat den förrän nu. Den heter Sawa 2000 och klickar ut små perfekta kakor. Hur smidigt som helst!

Inga kommentarer: