tisdag 26 november 2013

Dopet avklarat!

Det har varit lite tyst här och det beror mest på att jag har koncentrerat mig på att baka, baka, sy dopklänning och baka lite till. Målet med bakningen var att kunna ha en kakbuffé på dopet istället för den annars obligatoriska tårtan. Det blev (som jag beskrivit innan här på bloggen) ett antal misslyckade satser och till slut rätt många lyckade. Tretton sorters kakor och tre gluten/mjölkfria varianter dukades upp till dopkaffet och det verkade uppskattas av dopgästerna. Det blev dock en hel del kakor över eftersom vi även bjöd på smörgåstårta innan...

Själva dopet och huvudpersonen då? Jo, Ullharen skötte sig exemplariskt och var go och glad under både dop och dopkaffe. Vi satte honom i en barnstol som flyttades runt mellan de olika borden så att de olika gästerna fick chansen att umgås lite med honom och han höll sig pigg och glad under hela tiden. Kul både för oss och för gästerna som inte träffar Ullharen så ofta!



7 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Det ser otroligt smarrigt ut!

lisakristin sa...

Oj så fint!

Petra / Popetotrora sa...

Ser ut som att du uppfyllde målet med råge. Härlig kakbuffé!!

Mrs. b sa...

Vilken fin buffé med godsaker!

Miss Upsey Daisy sa...

Duktiga Ullharen och vilken buffé!

Jo sa...

Alla: Ja, det blev en väldigt bra buffé till slut. Mycket baka blev det men det blev väldigt gott! :)

Liw /finalyan sa...

Men vilket gottebord!1

sv: TAck!

Linser har jag provat, men hjäälp så svårt. Har ju mina glasögon som skydd i jobbet också :)