måndag 11 november 2013

Provbakning

Det pågår provbakning här hemma just nu. Jag har inte bakat så mycket i denna ugn ännu och har därför inte så bra koll på den och känner att jag måste jobba in den. Dessutom har jag planer på (för mig) helt nya bakverk, bland annat cupcakes (Ja, jag vet, jag är solklart sist på den bollen!) med frosting osv och chokladsnittar och då måste man ju provbaka. Chokladsnittar ("Världens enklaste kaka" enligt alla...) och jag är verkligen inte kompatibla, jag sliter mitt hår för jag får bara inte till dem! De blir väldigt platta och oanvändbara. Det går förvisso att äta dem för de smakar gott, men man kan ju inte bjuda på katastrofkakor på ett dop...
Cupcakesen blev bra i alla fall, alltid något! Det är tur att vi har grannar som är villiga att hjälpa oss med provsmakning, annars kommer ju både jag och J ha gått upp tio kilo när det är dags för dop!

6 kommentarer:

Mrs E sa...

Du är inte sist, jag har aldrig gjort cupcakes :-) Lycka till!

Liten tös sa...

Jag har inte heller gjort cupcakes!
Dessutom så har min son pratat gott om dina platta chokladsnittar! Han gillade dem skarpt!

Miss Upsey Daisy sa...

Blir finfint till ullharens dop.

Copterman sa...

Hejsan


Kakorna ser fina ut...kul bakning tror jag det är att baka sådana.

Jo sa...

Mrs E och Liten tös: Vad skönt att höra att jag inte är allra sist! :)

Miss UD: Ja, det tror jag, det ser ju lite festligt ut med cupcakes!

Copterman: Det ÄR roligt! Testa, vetja! :D

Martina sa...

Inga cupcakes här heller. Kanske blir något försök under föräldraledigheten.

Nu skriker det mest i sytarmen! Vill sy massor till lillebror och en tröja till storebror kanske.