fredag 15 november 2013

Saker man inte hade räknat med att göra som förälder V

- Efter varje nysning flina upp sig och säga "Hahaha!". 
- Under tiden som matberedaren går på högvarv dansa och skaka på rumpan.

Ullharen gillar nämligen inte plötsliga och höga ljud och blir ofta lite rädd av sådana (har inte en aning om hur andra barn är med sånt, nybörjare som jag är...). Om man då inte är glad och visar att det är "roligt" slår det ofta över i gråt, men om man är glad så skrattar han. Vilket innebär att jag skrattar åt väldigt konstiga saker nu för tiden och ibland får kväva det där "Haha!" när jag nyser offentligt. Och dansar till ljudet av en matberedare.

5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Hehe!! Jag tycker man skulle kunna göra listan hur lång som helst över saker man aldrig trodde man skulle göra och så plötsligt är dom helt naturliga. :)

Martina sa...

Teodor är fortfarande rädd för vissa ljud. T.ex superbetongborren. När han var liten gick det inte att vispa med elvispen om han var vaken. :) Återstår att se hur den här andra krabaten är men jag tror fenomenet att de inte gillar högljudda maskiner är ganska vanligt. Hihi.

Fina kakor. Ser mumsiga ut.

Clara sa...

Haha känner igen det där! Hos oss är det dammsugaren, nysningar och borrmaskinen :). Fast för pappans nysningar hjälper inga skratt i världen, de är bara FÖR hemska enligt Astrid.

Liw /finalyan sa...

hahaha :) klockrent!

Liw sa...

sv: Tack! Ja det har jag, men jag är ny på det där.. har inte riktigt fått kläm på det ;)