tisdag 5 november 2013

Ullharepyssel

Dopkorten är klara och ivägskickade och sambon är på konferens så jag passar på att sprida ut mig och mina symaskiner i vardagsrummet. Det är lite svårt att få något sytt i pysselrummet när jag är ensam hemma med Ullharen. Det skulle kunna funka om jag släpade upp babysitter, babygym mm men det är redan knökfullt i pysselrummet så det funkar sådär. Ullharen vill nämligen alternera friskt mellan säng, sitter och gym (och lite knä och lekmatta) om han ska vara på gott humör så det kräver att alla saker finns på samma ställe. För att lösa detta har jag istället intagit vardagsrummet och har faktiskt fått en hel del sytt. Jag har bland annat skapat present till brorsonen och två bodysar till Ullharen. Den gröna klippte jag ut för ett tag sedan men eftersom han växer som ogräs är den snart för liten för honom. Nu är den i alla fall färdigsydd och kan kanske användas en kvart eller två. Den randiga är i storlek 74 så den borde han kunna ha ett par veckor åtminstone.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Bra att fu hittat ett sätt att pyssla på.

Jo sa...

Miss UD: Ja, det har visat sig vara väldigt effektivt att ha systuga i vardagsrummet. Åtminstone om du frågar mig. Om du frågar J får du nog ett annat svar... ;)