onsdag 22 januari 2014

Chewy Chocolate Chip Cookies

Jag fortsätter att testa olika chokladkakor på jakten efter de perfekta, både i smak och konsistens. Bakning är en sak som funkar när jag är hemma med Ullharen eftersom han kan "vara med". Han kan sitta i barnstolen bredvid och titta på när jag bakar och är hyfsat nöjd med det. Att titta på när jag syr är inte alls lika roligt (plus att jag då måste hålla ögonen på tyget hela tiden, till skillnad från en deg...) så det blir inte så mycket sånt här hemma som jag hade hoppats på.

I helgens tidning hittade jag ett recept på Chewy Chocolate Chip Cookies som enligt artikeln skulle vara "härligt sega". Det visade sig vara sant och de var dessutom väldigt goda. Receptet och receptmakarens blogg hittar ni här. Vill ni ha receptet på svenska kan ni tjoa till!

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Vi måste verkligen träffas snart :-) Mvh Hungrig kompis...

Monkan sa...

De ser ju väldans smaskiga ut :) Vad är det som är den perfekta smaken och konsistensen då? När du hittar den, kan du då var riktigt säker på att det är den Rätta? Kan du då verkligen låta bli att testa ett recept till? :)

Själv letar jag efter recept på nåt som blev fel men blev bra. Ett experiment med att baka i micron för en herrans massa år sen, en chokladkaka som blev torr men... helt underbart god för den smakade som GB sandwich! :)

Borgmästaren sa...

Härligt! Ser kanongoda ut! Fint förpackat också! Ha en trevlig helg!

Jo sa...

Mrs E: Det måste vi! :)

Monkan: Du har helt rätt! Jag har redan modifierat receptet lite genom att byta chokladsort. Man vet ju aldrig om det kan bli bättre! :D

Borgmästaren! Lite sent, men trevlig helg till dig med! :)