onsdag 1 januari 2014

En av julklapparna


Vi har ända sedan första vintern här i hus-huset matat fåglar och tycker att det är så mysigt att sitta och kika på alla små som kommer och hälsar på vid våra olika utfodringsstationer. Jag kan dock tycka att det är svårt att hitta snygga fågelmatare men när jag såg denna i en tidning visste jag att jag bara var tvungen att köpa den! Som tur är delar J mitt intresse för fågelmatningen (det är han som sköter om det) och jag insåg julklappspotentialen. Sagt och gjort, det bidde en i julklapp till J och nu står den ute på vår gräsmatta. Synd bara att fåglarna inte riktigt har kommit på detta med att äta i mörkret...


5 kommentarer:

Mia sa...

Men så fin! Var kommer den ifrån?

Mrs E sa...

Cool!

Copterman sa...

Hejsan


Hejsan

God fortsättning får jag säga.......hoppas det blir ett bra år och oj vilken kul sak det där va.

Monkan sa...

Vet inte om fåglarna fattar det :) men huset är väldigt snyggt. Och så praktiskt, lätt att se när det är dags att fylla på.

Jo sa...

Mia: Det är Twilight från Nelson Garden. Jag köpte det på Granngården. :)

Mrs B: Om man ändå ska mata fåglarna kan man lika gärna göra det med stil! ;)

Copterman: Tack detsamma! Ja, det är lite roligt, det där huset!

Monkan: Nä, de sover ju när det är mörkt och det lär de ju fortsätta med även med detta hus... Men snyggt är det! Och praktiskt! :D