lördag 11 januari 2014

Kaktest -Subwaykakor

Har ni testat Subwaykakor någon gång? Jag menar alltså de där kakorna man kan få med om man köper en meny (och inte väljer det nyttigare alternativet äpple). Jag är barnsligt förtjust i de småsega kakorna som smälter i munnen och var ju bara tvungen att provbaka sådana när det dök upp ett recept i en facebookgrupp jag är med i! 
Receptet var egentligen med en sorts choklad men jag blev lite vild och galen redan i testomgången och körde hälften vit choklad/hälften mjölkchoklad. Resultat?  Väldigt goda kakor, småsega i mitten precis som de ska vara, men inte så vansinnigt lika Subwaykakorna annat än i konsistensen. Nu brukar jag ju i och för sig alltid äta enbart en sort Subwaykakor, så det kan ju vara så att dessa smakar som någon annan sort än Chocolate Chip som jag brukar välja. De blev goda i alla fall så jag kommer absolut att göra dem igen men då kör jag nog på mörk choklad/ ljus choklad.

4 kommentarer:

Mia sa...

mm låter ju väldans goda de där. Segt skall det vara precis som jag gillar kladdkakor. Inte kladdiga utan sega.
Och du växthuset så grönt och fint det är vad gödslar du med tips mottages inför nästa sommar. dock har jag inget växthus men snart kanske. om vi får plats med det.

Jo sa...

Mia: Ja, det blev perfekta på så sätt, men det var väldigt mycket beroende på hur länge de fick svalna "fritt". De som stod några minuter för länge blev inte alls lika sega.

När det gäller växthuset så vände vi ner enorma mängder kogödsel till vanlig köpejord. Det verkade funka bra! :)

Liten tös sa...

Du kan ju inte bara skriva om bakade kakor som blev goda och sen inte skriva ut receptet. Låter som goda kakor som jag gärna testar.

Jo sa...

Liten tös: Jag har ju gjort ännu en sort nu och den blev faktiskt ÄNNU bättre! :)