tisdag 14 januari 2014

Let the madness begin!

Igår damp en ny bekantskap ner i brevlådan: Tidningen Kitchen Garden. Jag har ju berättat om den engelska tidningen Grow It innan och hur mycket jag gillar den. Nu är det tydligen så att Grow It har blivit uppköpt av Kitchen Garden och eftersom jag prenumererade på GI kommer jag nu få KG istället. En av de bästa sakerna med GI var ju att man fick en massa fröer med varje tidning och det verkar som att det är likadant med KI, förutom att det är lite färre fröer. Nu återstår att se om KI håller måttet innehållsmässigt också. 

Med årets första tidning kom det tomatfröer (Ildi) och morotsfröer (Autumn King 2). Morötterna testade vi med gott resultat redan förra året men det ska bli kul att se vad det blir av tomaterna. Det får nog bli både ute- och växthusplantor, tror jag. Dags att så!

5 kommentarer:

Fröken Blund sa...

åh...jag som så gärna vill ha det där med att så frön som våldshobby...det låter så kul, och känns så hoppfullt.
men jag har verkligen typ lila fingrar eller nåt...väldigt långt från gröna iallafall...

Jo sa...

Frk Blund: Jag dödade faktiskt det mesta innan jag fick en trädgård och började dra upp fröer mm. Krukväxterna inomhus ligger fortfarande risigt till så vi har mest orkidéer, de tål det mesta. De blir till och med lite bättre av att glömmas bort bakom en gardin då och då. Passar mig bra! :D

Fröken Fräken sa...

Det känns som att inombords tänker jag gääääärna på sommar, grönska och allt som blommar. Men utomhus så har jag vädret emot mig... När det sedan blir lite varmare, kan du påminna mig då om att INTE odla paprikor i år igen och få plocka löss hela sommaren?.. ;-D

Jo sa...

Fröken Fräken: Haha, just paprikor tänkte jag ju så alldeles strax! Men jag ska påminna dig om att inte så i år! ;)

Jo sa...

Fröken Fräken: Haha, just paprikor tänkte jag ju så alldeles strax! Men jag ska påminna dig om att inte så i år! ;)