tisdag 28 januari 2014

Nya tester

Nu har jag gått från chokladkakorna över till matbröd och jag börjar med vanliga frallor. Goda, enkla att göra men inget man studsar över. Nästa gång kanske jag slänger i lite solrosfrön eller några kryddor så det "händer något". Märks det att jag har en Ullhare hemma som kräver uppmärksamhet och styr verksamheten här hemma med järnhand? Städa? -Ja, möjligtvis i ett och samma rum, men nåde den som lämnar rummet! Sy? -Skulle inte tro det, då händer det på tok för lite. Det är rätt skönt när J kommer hem från jobbet och tar över Ullharen så jag kan röra mig fritt i huset utan skrik. Det verkar vara en härlig fas han är inne i nu, Ullharen.

5 kommentarer:

Mrs E sa...

Åh, barn är så underbara i sina olika perioder de ska gå igenom :p B är just nu inne i en fas där hon testar hur högt hennes röst kan låta. Som sagt; underbart...

Jo sa...

Mrs E: Hehe, jadu det där "Hur högt kan jag låta?" har vi redan fått smaka på... Men de är söta när de sover! ;)

Fröken Fräken sa...

Hm, jag är ju ingen expert, men det kanske leks rörelsedetektor med ljud därhemma? Eller testar ett avancerat inbrottslarm som börjar låta när tjuven lämnar rummet? :-D

Miss Upsey Daisy sa...

Ullhareb bestämmer! Här kan jag lämna rummet och hämta saker osv men det kan ju ändras i ett vips!

Monkan sa...

Jag föreställer mig frallorna lite ljumna så att smöret smälter en aning, och så på med en skiva ost. Extremt gott. Men visst kan det vara gott med lite smaksättning också, dillfrö kanske? Jag brukar ha det i knäckebröd/tunnbröd och föreställer mig att det skulle passa bra i mjukt vitt bröd också.

Du får se det från den ljusa sidan, du verkar ha fått tillstånd av "chefen" att ta dig tid att rulla bullar i alla fall, du slapp slänga in hela degklumpen i ett stycke ;)