fredag 14 februari 2014

Another day, another Cup Cake!

Vi fortsätter att testa olika sorters muffins. I förrgår var det dags för jordgubbsmuffins, dvs mitt vanliga recept på muffins (från mammas hemkunskapsbok från 60-talet) plus vaniljsocker och bitar av jordgubbar. Ovanpå detta creme cheese-frosting med finhackade jordgubbsbitar. Dessa små bitar såg lite ut som paprika och färgade dessutom av sig till dag två, men de var goda ändå. De blev faktiskt oväntat saftiga med jordgubbarna i så jag tror att det blir fler sådana framöver!
Som tur är fick vi återigen hjälp med att äta upp dem. Det första gänget tog jag med när Ullharen och jag tog en road trip till Grefvinnan och hennes lilla B. Väldigt trevligt att träffa dem, som vanligt! Resten av muffinsen gick åt idag när vi hade en mammagruppskompis här på fika.  (Det är förresten Grefvinnans goda kärleksmums med polkakross på som syns på bilden)

Nu är det slut på muffins och fika igen, undrar vad jag ska hitta på nu. Det kanske är någon som har förslag på nya muffins/kakor?

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Tack detsamma, det var goda bakverk! Kul att träffas, speciellt att se Ullharens första intryck av Babblarna :-)

Jo sa...

Mrs E: Haha, ja, de har blivit populära här hemma. Fast han kan inte säga "Babbel" ännu som sötaste B! :)