torsdag 27 februari 2014

Födelsedagspresenter

Förra söndagen fyllde jag år och de flesta födelsedagspresenter från J gick i trädgårdens tecken, bland annat denna fina bok från Runåbergs fröer. Jag fick dessutom den nya mönsterboken av Jenny Hellström och bägge böckerna är väldigt inspirerande (Jennys bok innehåller mönster till kläder för vuxna). Förhoppningsvis blir det lite tid över till att sy något ur boken men med tanke på att jag börjar jobba igen på måndag är det nog inte så stor chans till det inom en snar framtid. J ska nu vara hemmapappa under ett par månader, sen blir det ett långt gemensamt "sommarlov", så den praktiska användningen av böckerna kommer förmodligen inte förrän dess. Men man kan ju läsa och drömma om framtida projekt!

4 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Oh..! Grattis i efterskott, fina du!

Monkan sa...

Jag har lånat Jenny-böckerna på Bibblan, den första hade många modeller som jag gillade men tvåan var inte riktigt min grej. Utom en fin jacka/kavaj, som resulterade i att jag gick och köpte en :)

Frågan är vad som händer om du börjar bläddra i böckerna, finns viss risk att du glömmer gå till jobbet på måndag och sätter dig och syr istället :) För att hjälpa dig att drömma lite :) så kan jag tipsa om Pyssellyckas blogg, hon har sytt en hel del ur första boken.

Oj, höll på att glömma, GRATTIS!!!

Copterman sa...

Hejsan

Får säga GRATTIS i efterskott....

Jo sa...

Popetorora: Tack, snälla du! :)

Monkan: Jo, jag anar att det kan vara så, dvs att det inte blir så mycket sytt ur dem, men jag gillar ju böcker och att sy så de kan få vara ren inspiration också. Pyssellycka gör mycket fint, man blir väldigt sugen på att sy! :D
Tack för gratulationen!

Copterman: Tack så mycket! :)