onsdag 12 februari 2014

Nytt smart grepp

Ni vet det där knepet jag kör med att baka och sedan proppa på våra vänner/bekanta/grannar/föräldragruppsmammor bakverken så att vi inte äter upp dem på egen hand och blir alldeles för tjocka? Nu har jag förfinat det en aning. Jag passade nämligen på när det var sportlov och bakade med grannarna hemma hos dem. Jag fick baka med kidsens mamma och kidsen dekorerade muffins/ cup cakes som om de inte hade gjort annat. Sen fikade vi och efter det tog jag Ullharen, gick hem och lämnade resterande muffins hemma hos grannarna. Perfekt upplägg!

2 kommentarer:

Monkan sa...

Bra taktik! Och stiliga grejer.

Jag kör liknande knep fast av andra skäl och annan typ av bakat. Skälet, fullt i frysen men ville ändå baka bröd. Lösning, bjöd kompis + barn på besök i stan att komma över på frukost. Så slapp hon köpa massa frukostsaker till den tillfälliga bostaden, och jag kunde baka mina efterlängtade siktekakor.

Jo sa...

Monkan: Smart! Just brödbak kan nog fungera bra här hemma, men ont om plats i frysen är något vi också lider av!