fredag 21 februari 2014

Våren tjuvstartar!

Igår hittade jag väldigt tidiga vårtecken i rabatten: vintergäcken blommade! Dessutom såg jag små knoppar av både kärleksört, aklejor och rabarber!! Det vore ju underbart om det verkligen var så att våren faktiskt var på väg redan nu. Förra årets vinter blev så himla lång och vi kom ju inte ens ut till rucklet före maj så det vore skönt om det kunde bli vår lite tidigare i år!

Det kliar ju redan otroligt mycket i odlingsfingrarna och vi har sått en hel del här hemma redan. Jag ser verkligen fram emot odlingsåret 2014!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Lyllosar! Jag vill också hitta gröna knoppar i backen! Här är det mer tillbaka till istiden..

Monkan sa...

Vår? Själv längtar jag till hösten nu ;) Ahhh, det blir alltid så efter Syfestivalen, när jag går ut från mässan så längtar jag redan till nästa, till hösten. Det har bara gått en vecka så jag har fortfarande lite sorg över att den är över för den här gången, fast när jag ser din bild så inser jag att det där med vår kanske inte vore så himlans dumt :)

Mrs E sa...

Härligt! Får se om jag kommer igång med något odlande eller om det blir nästa år igen...

Jo sa...

Frk Fräken: Ajaj, hoppas att den tidiga våren "drabbar" er också snart!

Monkan: Det finns ju flera symässor, så alla är ju inte på hösten! :) Fast då får man ju kanske åka en bit... Jag ska till den på Kviberg (i Göteborg) i helgen och hoppas att det finns lite roligt att köpa där! :)

Mrs E: Om du inte kommer igång, finns det nog plantor över till er i vår! :)