söndag 9 mars 2014

Första arbetsveckan avklarad!

Pust! Första arbetsveckan är till ände, och snart även helgen. Det var riktigt kul att börja jobba igen och eftersom vi precis har flyttat till flång nytt kontor är det nästan som att börja på nytt jobb. Förutom att man känner sina kollegor då. Vi har dock hunnit nyanställa under tiden jag var borta och det har även hänt en del med arbetsrutinerna/metoderna på de ganska få månader jag har varit borta så det känns lite som att vara ny på jobbet.
Dessutom saknades både dator (en ny kollega tog över min under tiden jag var hemma) och telefon (min gamla iPhone gav upp helt, gick inte ens att starta igång..) så jag kände mig helt handikappad. Och alla mina saker låg nerpackade i flyttkartonger så det var lite vilset. Det började dock ordna upp sig under slutet av veckan och jag är nog på banan snart igen. Det är oavsett kul att jobba igen och ännu roligare att få sakna och komma hem till Ullharen och J efter jobbet!

Igår var det helt underbart väder och vi premiärfikade i växthuset med hembakad tigerkaka. Det är galet skönt att våren verkligen är på gång!

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Vad skönt att du är positiv, visst finns det fördelar med att börja jobba igen. Det svåraste är längtandes efter barnet, men man kan ju alltid skypa/facetima :-)

Hem och Lycka sa...

Vad gott med tigerkaka!

Hoppas nästa arbetsvecka blir lite mindre snurrig!

Tror det ska funka bättre att spara bilder i png, använt jpg men testade med bannern i png och det blev bättre.

devil jiang sa...

All but one of the 250 species of annual beard replica wathces tongue are American natives, although they vary greatly. Virtually all of them are perennial, but some are grown as summer gucci replica annuals. The name "beard tongue" alludes to the fuzzy, insect-attracting stamens chanel replica protruding from the open-faced flowers.